onsdag 6. juni 2018

Dagens 15 minutter

En liten oppdatering fra de siste dagene.

Mandag bestod dagens hobby av å rydde og vaske kjøkkenet i "gamlehuset".
Etter at vi noen ganger har pratet om at jeg har lyst til å lage til et syrom i "gamlehuset" en gang i framtiden, fant vi for noen dager siden ut at vi like gjerne kunne sette i gang og i første runde ta kjøkkenet til dette. Mandag morgen satte vi igang.

Vi måtte starte med å rydde. Dessverre tok jeg ikke noen bilder før vi startet, men det stod en bokhylle med en del bøker i, en benk, en TV, en stor eske og diverse verktøy og utstyr der. Vi fikk flyttet det som skulle lagres videre inn i stua etter å ha stablet litt om der. Fant også et spisebord der som ble tatt ut på kjørkkenet for å brukes som sybord.

Etter at kjøkkenet var tømt var det å gå på med å vaske skap, skuffer, kjøkkenbenk, vegger og gulv.


Det gikk med et vesentlig antall bøtter med vann, grønnsåpe og salmiakk før alt var vasket.


I kammerset innenfor kjøkkenet stod et skap fra Jondal som jeg fant ut kunne passe fint på kjøkkenet til å oppbevare stoffer i, så det ble flyttet og vasket.


 En stålampe ble også tatt med ut på kjøkkenet og fikk plass i enden av bordet.


Resultatet ble bra så langt.
Nå er det bare å flytte inn med alt utstyr.

Kvelden ble brukt til å sy fjerde og siste remse til krabbeteppet.

I går hadde jeg en lang arbeidsdag og det ble ikke tid til noe annet.

I dag skal jeg avslutte dagen med å kutte til de siste bitene til krabbeteppet, slik at toppen kan sys sammen en av de neste dagene.

Ingen kommentarer: