mandag 28. september 2009

Oops!

Dagens Mandagstema er Oops!

Først begynte jeg å lete i noen bilder fra en del år tilbake. Jeg og mannen var på hytta og tok en tur med båten, en liten 12 fots båt med 4 hesters motor. Det var en nydelig sommerdag og sjøen lå blank og elva like så. Målet var å se hvor langt inn i elva vi kunne komme.
Hit kom vi:


Noen båthus ved elvebredden, like før elva ble så liten at det ikke var mulig å komme lenger med motor.
Her skulle vi nå snu og kjøre tilbake, mot disse fjellene:



Oops!



Hva gjør han nå? En som kjører båt sitter ikke med ryggen til kjøreretningene!
Mannen måtte ta årene fatt - for motoren gikk nedi bunn og propellen ble skadet - Oops!:



Mens jeg lette etter disse bildene, kom jeg til å huske på en hendelse i sommer. Hos min svigerinne og svoger slo lynet ned i det største treet i hagen og resultatet var dette:



Oops!

Flere løsninger på dagens tema hos Mandagsema finner du her.

12 kommentarer:

Donald sa...

Det er sjovt som man kommer i tanke om hændelser, når man spørger sig selv: Hvad var ooops gennem de sidste måneder?

Jeg synes det er et meget instruktivt og godt billede af træet, som er ramt af lynet.

Bling - our elf on the shelf sa...

Oi,oi, oi, det treèt så jo skikkelig skummelt ut, eller man får assosiasjoner til skumle ting når man skjønner hvordan det endte opp slik. Ikke greit med grunt vann alltis *fnis*

Rimkogeren sa...

Ren OOOPS og smukt billede som punktum for dig indlæg.

Petunia sa...

Ja, huff!
Jeg kjenner flere som har gjort dette. Ikke kjekt. Og noe jeg kjenner som dette også skjedde med, hadde glemt årene i båten...
Hva gjør man da?
Jo, man ror med øsekaret. Men det går ikke fort;)
Det er helt vannvittige krefter i lyn. Skremmende.

Malys krok sa...

Virkelig skummelt med lynet, det kan gjøre store ødeleggelser. Vi fikk en gang ødelagt ventilatoren, og i et annet hus her, brant hele ledningsnettet opp. En dame ble slått ned og fikk brannskader. Ikke så artig å ødelegge propellen, men du fikk tatt fine bilder. -Margit-

Evami sa...

Man kan flire i ettertid,men Oops hvor fortvilt man føler seg der og da! Vi har slått ut splinten på mortoren et par ganger vi også,og hadde heldigvis årer i båten!
Og et gedigenet Oops til det treet,det er min store skrekk at lynet slår ned i min nærhet!

Anonym sa...

Så flotte bilder, untatt det siste. Jeg er en pyse i torden og lynvær, Da liker jeg meg ikke.

Anonym sa...

Finfin bildeserie! Og morsomme oops, selv om det ikke var noe morsomt der og da nei.

Flott tolkning:)

@afjo72 sa...

Oops, oops - fine bilder :)

Belinda Renee sa...

Oida, enda godt dere hadde med dere årer da..
Litt ekkelt når lynet har slått ned så nærme ... bildene passer veldig goft til temaet oops ja..

Melusine sa...

Så trasig med båten og treet - men utrolig flotte naturbilder :)

linsky sa...

Så dumt med propellen, og skummelt med treet!
Men fine bilder blir det jo. :)