søndag 14. oktober 2012

Engelen står i sola

Jeg har en favorittmaler og det er den engelske maleren JMW Turner. Han malte bilder der han tolket lyset på en fantastisk måte. I en periode var bildene hans så lyse at det er vanskelig å skimte motivet.
I juni brukte jeg en god formiddag på Tate Gallery i London, der mange av hans malerier er utstilt. Når jeg skulle sette meg ned med septemberkitet fra Swirlydoos inneholdt det ekstra stæsjkitet noen søte engler fra Prima. Da fikk jeg lyst til å bruke en av dem på en LO med bilder av et av Turners malerier, The Angel Standing in the Sun. Jeg brukte skissen som fulgte med kitet:


Jeg valgte å bruke gul akrylmaling under bildene, som et gjenskinn av solen fra dem:
På tagen har jeg skrevet noen linjer fra sangen Tett ved sida mi går Jesus, for mens jeg holdt på med LO'en dukket den sangen opp i hodet på meg. For meg minner maleriet meg om Guds nærvær og omsorg for meg, på samme måte som den sangen gjør.

 Her er et par detaljbilder, først av overskriften og blomsterdekorasjonen, som består av to swirler, tre roser og en sommerfugl:

Så av engelen og bildene:

4 kommentarer:

Tone K. sa...

Åhh....denne var flott Hanne !! :)
Så herlig bakgrunn og utrolig flott med det gule bak bildene :)
Herlig bilder og flotte detaljer altså :)

Fortsatt god helg....og god bedring :)

Anonym sa...

Flott LO, likte godt at du har malt gult bak bildene;) Ha en fin uke !

lise sa...

Wow, skikkelig lekker LO utrolig flott!!
Masse flott ellers i bloggen din også :)

hilsen Lise

Luce sa...

Flott lo! Flott med malingen, swirlen og rosene og nydelig med engelen :o)
Ha en fin uke :o)