søndag 3. juni 2018

15 minutter ble til mange timer

Fredag hadde jeg fridag og med rundt 30 grader ute var stua sval og deilig, og perfekt for å sy i. Jeg begytne på et krabbeteppe etter mønster fra bladet Quilts and More Winter 2018. Stoffene er de samme som jeg brukte i det forrige krabbeteppet, men mønsteret er et annet.

Her er jeg i gang med å sette sammen den andre rekka. Mønsteret har jeg justert noe og syr sammen rektangler på skrått, i stedet for å lage triangler fra firkanter og sy sammen disse igjen med to firkanter.


Slik så det ut etter at to rekker var sydd. Fikk også sydd en tredje rekke.


Det blir en god del trekanter til overs, og disse har jeg valgt å sy sammen før jeg skjærer de av. Det gjør at jeg kommer til å sitte igjen med en haug med HST. Vi får se hva det blir ut av dem etterpå.


Lørdag ble det ikke noe hobby på grunn av jobb og varmen.

I dag har jeg regnet på størrelsen på krabbeteppet og funnet ut hva som må til for å få det passe stort. Jeg har også lagt ut den fjerde og siste rekka, slik at det nå bare er å starte på å sy den sammen.

Ingen kommentarer: