torsdag 28. juni 2018

Dagens 15 minutter

Litt hobby hver dag er målet.
Hva som blir gjort varier, og ikke minst hvor lenge.

Denne uka startet med noen timer på syrommet mandag ettermiddag.
Etter å ha fått kjøpt nye glidelås, både litt lengre enn de jeg hadde og i metervis, kunne jeg sy ferdig de tre siste mappene jeg startet på for en stund siden.



 To små

og en stor.

Alle laget med ut fra et stort stykke med to stoffer som ble quiltet med platevatt mellom. Det grå er på innsiden på de som har blomstrete stoff på utsiden.

Tirsdag fant jeg fram fargeblyantene og skrev ut noen digistempler på kartong og satte meg på terassen i kveldssolen.


To motiver ble fargelagt.

Onsdag laget jeg kort med det ene motivet. Kortet kan først vises 1. juli, men herer noe av det jeg hadde på pulten mens jeg laget det.


På kvelden fant jeg igjen veien til syrommet og klarte ikke å la være å begynne på et nytt teppe. Hvor stort det blir får tiden vise. Jeg hadde en Jelly Roll med batikk stoffer liggende som jeg hadde lyst til å bruke. Så for en tid siden en YouTube video fra MSQC med mønster på Coin quilt mønster som jeg hadde lyst til å bruke. Etter å ha fått hjem svart grunge stoff så var det bare å sette igang.

Remsene ble sydd sammen fire og fire.


Så ble disse skåret i 5 inch brede blokker. Disse skulle det så sys på svart striper i sidene på slik at blokkene ble 8,5 x 8,5 inch. Jeg kuttet et par svarte striper og sy dem på fem blokker. Når jeg målte oppdaget jeg at de svarte stripene var for smale, så det var bare å ta opp og kutte nye striper, de skulle være 2,25 inch.

Startet dagen i dag med å sy på noen av de og har nå ti blokker ferdige.


Ingen kommentarer: